Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Saturday, December 11, 2010

al-FATIHAH

assalamualaikum...b4 aku start cerite..aku ingin ucap thanks kpd yg wish congrats kat aku dekat entry yang bawah ni.sapa yang buat pon aku xtau..tulisla nama..huhu
apapon2..aku nk wish congratulations kpd bmd6ba yang berjaya dapat dekan. Yang tidak dan hampir nak dekan tu..xpe berusaha lagi k..GAGAL SEKALI X BERERTI GAGAL SELAMANYA..

actually...entry yg dibuat kali ni bukan ade ape pon..just nak meluahkan perasaan aku yang baru kehilangan sepupu aku yang bernama NOORHAIRI BIN NUSRI lebih kurang pukul 2 pagi semalam.

kami sekeluarga amat terkejut dengan berita yang diterima pagi semalam...sampai mak aku terberak2 akibat kejutan yang diterima ( nak wat lawak x jadi) huhu

Oleh itu, biar aku cerita serba sedikit tentang arwah..

Dia sebenarnya menghidap sakit ape pon aku xtau,,,penyakit ini dihadapi sejak awal tahun 2008. Dari mana puncanya datang penyakit ini, doktor xdapat sahkan..tp penyakit beliau berkaitan dgn buah pinggang dan darah yang cepat kotor hinggakan kakinya lumpuh dan die perlu dipimpin untuk berjalan..so every month die perlu ke hospital untuk cuci darah n buah pinggang beliau..
Actually..hujung tahun 2008 xsilap..beliau hampir2 nazak..tapi tuhan masih panjangkan nyawanya..die kembali pulih..
tapi nampaknya setakat ini saja tempoh hidupnya dan tuhan lebih sayangkannya,,,
jadi..beliau telah pon kembali ke rahmatullah..

aku sgt sedih dan terkilan kerana 1st time kami sekeluarga xdpt pulang menjenguk jenazah akibat dari masalah2 yg xdpt dielakkan..

kalau diingatkan kembali zaman kanak2 time kami bermain..mmg sedih tidak terkata..tapi apakan daya..yang pergi xkan kembali lagi..
Maka..TAKZIAH aku ucapkan kepada keluarga arwah...
dan korang tlg sedekahkan al-FATIHAH buat arwah..moga rohnya dicucuri rahmat dan beliau ditempatkan dengan orang2 yang beriman. Amin..

*kalau korang nak tahu..umurnya sama dgn kita 20 tahun (kecuali zul).Jadi renung2kanlah kematian itu menjemput tidak kira umur dan masa. Jadi.bersedialah kita untuk meghadapinya...

Dengan itu, aku sisipkan sekeping gambar bersama arwah yang menjadi pertemuan terakhir aku dengan beliau pada raya tahun lepas.



                    Aku hanya mampu DOA agar kau sejahtera di sana..T_T

No comments:

Post a Comment