Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Saturday, July 9, 2011

Terima Kasih Permata

Assalamualaikum!


Kawan-kawan! Ye, aku rindu korang sangat-sangat. korang rindu aku tak.ah, tak kesah la. Haha. Aku dah lama berhasrat untuk taip blog nih. tapi internet rumah aku ni prooooooblem aje. thats why lah aku asyik postpone aje. ha siap kena marah ngan Nor Asmanieyra Adnan. haha. takpe. mujur marah Nor Asmanieyra Adnan dapat feedback. kalau takde feedback, mau bergegar dunia . haha. gurau je beb!

ha, meh sini, aku cerita. cuti ni aku tak wat pape pon. aku ade la kerja kat Econsave. tapi kerja 11 hari je. tolak cuti aku sehari, demam dua hri, so aku keje la 8 hari. aku jadi cashir kat situ. tawu tak gaji aku bape? RM120 je. aku kerja satu hari 8 jam. kadang tu 9 jam. bayaran? tak berbaloi siot. aku terus benti kerja. sekarang aku duduk rumah. makan tido je. bile nak kuar dating, aku bukak poket, duit, alamak takde. nak mintak parents, malu siot. nak suruh bf blanje, tak sedap ati pulak. asyik dye je kuar duit.

moral of the story, susah weh, tade duit. skrg ni aku decide nak jual kuih raya. kalau untung ade la orang beli. tade nasibla. haha. aku cume nak share dengan korang, duit tu memang penting. so, nak dapat duit banyak? haha. kena la kerja. tapi wat mase skarang ni, aku takde mood nak kerja. aku ade mood nak belajar je. aku pon ade dengar ape cer korang. ade yang sambung blaja. ade yang tak. ade yang belom sambung lagi. tapi takpe. itu semua adalah perjalanan hidup masing2.

kawan-kawan, serious okay, saya sangat rindu kat korang. ape jua bidang yang korang bakal ceburi, jangan pernah mengalah dengan apa jua halangan n cabaran. itu semua ujian dari Allah.

and let me say something to all my beloved classmates.

kita mule dengan perempuan k? kate pon Ladies First.

Aina Mardhiah Binti Ismail.
-Mak ooi. budak ni, manje, degil, gedik. semua dia lah. hahaha! mak nenek pon dia. aku teringat lagi 1st time aku kenal dye. dye baru masuk part 3. dye jumpe amal. aku ingat dye ni sombong. sbb mase aku jumpe amal, dye diaaaaaam je. haha. perubahan drastik, dye telah menjadi mak nenek mase part 4. sbb aku jadi roomate dia! haha. marah aku tak kemas meja, tak kemas katil. ade aje yang di tegur, tapi Terima Kasih Aina, kau buat aku makin concern dengan tempat tidur aku. dengan meja aku. aku tak malas dah. malas kadang2 tu, alah normal la ek? i love u aina, and i miss u too. missing u dancing infront of the mirror kat bilik lama kita.

Aida Eziana Binti Tahrin
-budak ni?? err, aku ingat b***k dye je. haha. dye ni pon roomate aku mase part 4. wah. dia pendiam je. tapi kalau berborak dalam telefon, orang tido pon bangun dengar dye bercerita, haha. aida, aku rindu kau. tapi takpe, bulan 9 ni kita jumpe.tak sabar nak jumpe. walaupon lain kos.

Nurul Syuhadah Binti Zakaria
-oii cek kak kita ni. dengar2 dah keje kat bank. wah bestnyee. dia ni pooon jadi roomate aku time part 4. dye ni budak katil bawah aku. aku tido atas. haha. mesti tiap malam ko takut tido katil roboh kan? hahaha. best kawan ngan ko. bila start kawan ngan ko, aku mule la berjinak2 nak pkai selendang bagai ni. haha. okay what, berubah pon aku kau kerjakan. haha. syuez ni rilex je orangnye. cool je. tapi time dye marah. kau jangan la berani nak tegur kang kau yang kena makan. makan dalam woo kalau dye marah. hee, rindu kau la mek. bila la kita nak jumpe. kau tak sambung degree ye? takpe. if ini jalan yang kau pilih, teruskan, jangan pandang belakang, or not, kau akan menyesal sebab pandang belakang. nasihat aku, JANGAN PANDANG BELAKANG. hahahaha!

Nurul Syahira Binti Zawawi
-oh si kecil molek nih. haha. aku kenal dye ni sejak part 2. dye rapat dengan geng azie, ecah, kama, kemal. sebab mase part 2 aku roomate dgn ecah, azie n kama. haha. dye selalu lepak bilik kteorg. tido situ, lepak situ, men game situ, gosip situ. semua kat situ r. hahaha. siap berangan, wonder girls tu kteorg 5 orang. (azie, ecah, kama, akak, aku) hahaha. pastu big bang tu pakwe2 kteorg. haha. mase tu demam korea mule terjebak. haha. rindu kau lah!

Nor Asmanieyra Adnan
-ouh supergirls saya! aku kenal dye time part 4. sbb bilik kteorg bersebelah je. aku tgok dye mcm garang semacam je mule2 aku takut dowh tgok muke dye. hahaha. seram sejuk2. tapi bile dah start borak, pergh tak berhenti. hahaha. dye ni awesome. dye memang supergirls antara kami. papehal la yang terjadi mesti dye yang mendahului. aku terkejut time bbq kat umah mem hasni tu, nira boleh pgg batu panas tu amek then letak kat lantai mcm tu je? weehhh, aku terkedu siot. kuat ooo nieyra ni. hahah! sayang, jangan marah aku taw, aku takot. hahaha. nanti kat shahalam kita jumpe. nak lunch same2 ye? okay2. haha

Syaheera Binti Pilus

-Kembar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I miss u sooo daaamnnn mauch lah!! ha, aku kenal kau pon part 4. berjiran kan. weehee ;D kau ni memang kembar aku. ape kau suke, sumelah, byk sgt nak list. haha. semua sama beb. dye suke lelaki kerinting kan? aku pon! haha. taste kteorg pelik skit an? haha. tapi aku memang byk persamaan dgn dye. mate pon sepet jugak. hahaha! syera, aku rindu sgt kat kau. mase nak tinggalkan uitm jengka, aku pelok kau, aku tahan nangis. aku takot tak jumpe kau lagi. aku dah keluar. kau still kat uitm jengka. aku rindu kat kau. rindu sgt. rindu setiap masa dgn kau. raya ni kita jumpe taw! janji?? wuuuu~

okay done with the girls, now ha, korang pulak yee boys over flowers. haha. flower ke?

Muhammad Ridhwan Bin Yaacob
-kau! aku kenal kat PEERS la beb. haha. tak sangka kan kita beradu tenaga untuk Peers tu. dan akhirnya Peers mcm ni. takpe la. serah pada takdir. weehee ;D aku suke lepak ngan kau. siyes dowh, walaupun kau lahir bulan 12, kau adek aku dowh. tapi apesal kau tinggi dr aku r? haha. ewan, wlpn, kau lahir bulan 12, aku tetap anggap kau lah abang aku dalam kelas. teringat kau tegur aku suruh balik time trip kte g kl tu. siyes aku cuak giler. aku tengah borak2 ngan kawan aku pon terus tak senang duduk. haha. thanks to u la. aku rase kalau kau tak tegur aku balik pukul 5 kot. hahahaha! terima kasih abg ewan! haha ;)

Muhammad Ali Zulfakar Bin Azam
-zul! ini sebenarnye abang long dlm kelas kita. tp aku tak nampak dia boleh jadi abg. haha. kau memang kawan yang baik. zul, wlpn aku tak rapat sgt ngan kau, rapat hanya sebab kerja, but berbaloi kenal dgn kau . hehe.

Abdul Mateen Irfan Bin Mohd Lotfee
-ha, teddy bear kelas kita! haha. aku ingat lg kau gaduh2 conteng meja kat kelas miss ilyani. kau ejek aku giler. siap tulis gune pen siot kat j202 tu. tataw la skrg ni ade lg ke tak. haha. pastu boleh pulak kita terjodoh utk assignment insurans, yang akhirnya aku tak sihat kau kena wat sendiri. hhaaha. sorry beb! but like usual la, kau memang kawan yang baik. cara kau nak tegur ke ape ke, memang best. n siyesly mateen, aku suke tengok kau presentation. confiden aje. haha. untung la kau pragmatist sama dgn aku.

Mohamad Shafudin  Bin Hasnul
-uden!!!!!!!!! rindu sangat kat kau. antara banyak2 kelasmet kite yang lelaki, aku paling rindu kau, n paling rapat dengan kau. aku suke lepak ngan kau. best bile berborak. aku stress mcm mane pon, aku mesti gelak bile lepak ngan kau. aku teringat saat pertama aku masuk kelas 5A. orang pertama yang paling aku benci kau la. kau menyakat aku untuk dua minggu. siyes aku benci giler kat kau dulu. sekarang kau la yang paling aku rindu. hahahaha! erliza, jangan marah taw! aku rindu dye mcm kawan je. haha. but siyes weh, aku rindu nak study group ngan ko. skrg ko kat dungun. jauhnye nak study group! rindu nak belanje kau, kau belanje aku. makan waffle sama2. waffle kan fevret kau. makan burger, lepak kat foyer. aku rindu kau uden. tataw nak cakap mcm mane. kau memang rapat dengan aku. tapenah ade kawan lelaki yang aku share problem pasal bf , kau sorang je. pasal apa2 aku ngan affan, aku share ngan kau. sedih, gembira semua share ngan kau. n kau memang baik uden. aku tataw nak balas mcm mane, semoga Allah memberkati apa jua yang kau buat kat dunia ni, n semoga Allah kabulkan apa jua yang kau hajati. hanya doa yang mampu aku bagi uden.sobsob.

Mohamad Fakhrul Razi Bin Mohamd Tahir
-ha, dye ni la orang paling pasif yang penah jumpe. haha. aku ingat lagi mase sem 1 kita sekelas, madam nadhratunnaim, suruh kita tanda paper, pastu suruh bagi balik paper ni kat orang tu. seingat aku kau dapat paper natrah. ko suruh aku ngan lala yang bagi sebab kau tak kenal natrah. padahal mase tu dah nak final. pelik aku kau tak kenal natrah. haha. untung la sape dapat razi ni, sebab dye memang tak bergaul lgsg dgn pompuan. hahaa! mujur kau igt aku razi. haha! ha kau sambung mane erk? shah alam ker? aku lupe r. kalau shah alam, kite jumpe lagi la. sama fakulti tapi kos lain r. hehehe. semoga berjaya!

Sharmin Bin Baba
-sharm! haha. budak sentosa! aku kenal kau gitu2 je. dah sem 6 aku baru tawu ko duduk sentosa weh. haha. alah dekatnye la dgn umah aku. sorry la kalau aku kenen2kan kau ngan syera. sampai affan pon ikut2 kenen2kan kau ngan syera time abang ina kawen. haha. tapi tapelah. itu gurauan sementara je. skrg dah xdpt sekelas nga kembar aku. mesti kau rindu dye kan? hurmm. aku pon rindu dye. kau dapat melaka ye sharm? jauh la. tak dapat la nak hangout. raya kau wajib dtg umah aku taw!

Muhamad Zul Farhan Bin Zulkiflee
-paan! dye ni, semua kelas dye masuk. mase aku kelas b, pernah, dye sorang je lelaki dalam kelas b. ha, ni barulah boys over flowerssss. haha. best hangout ngan kau paan. kau kecoh gak r. lepak ngan dira, iza, bani, amal, ina, kau n aku. asalnye, geng aku 6 orang je, tibe2 masuk kau. kau terus panggil ni geng kita. but siyes, adenye kau, bertambah best geng kita. rindu kau paan, macam aku rindu yang lain jugak. hehe.


Kawan-kawan, saya betul2 rindu korang semua. harap korang bahagia dengan kehidupan sekarang. hanya satu benda yang tak sempurnakan hidup aku sebagai pelajar UiTM Jengka, Kamu.

No comments:

Post a Comment